Pages

6 Mayıs 2014 Salı

İslamcı Boko Haram örgütü kaçırdığı 300 kızı pazarda satacakmış.

Nijerya'da yaklaşık üç hafta önce 300’den fazla kız öğrencinin kaçırıldığı eylemi radikal İslamcı Boko Haram örgütü üstlendi.

Boko Haram'ın lideri Ebubekir Şekau, yayımladığı video mesajda, 15 Nisan’da gerçekleşen olayın sorumluğunu üstlenirken, “Kızlarınızı ben kaçırdım… Onları pazarda satacağım” dedi.

Nijerya polisi, Borno eyaletindeki bir ortaokuldan kaçırılan kızlardan 276’sının halen rehin tutulduğunu, 53’ünün ise kaçmayı başardığını açıklamıştı.

Sabah saatlerinde açıklama yapan Nijerya Devlet Başkanı Goodluck Jonathan, kaçırılan kızların nereye götürüldüğünü henüz tespit edemediklerini söylemişti.

Kız çocukların kaçırılmasından bu yana ilk kez bir açıklama yapan Jonathan Nijerya halkına seslenirken, "Size söz veriyorum, kızlarımız her nerede olursa olsun onları bulacağız" dedi.

Kızların yüzde 90'ının Hıristiyan olduğunu açıklayan Jonathan, hükümetin çocukların serbest bırakılması için Boko Haram ile müzakerelere başladığı iddialarını yalanladı. Jonathan, yardım için uluslararası güçlerle de temasa geçtiklerini belirterek, "Bize yardım edebileceğini düşündüğümüz ülkelerle görüşüyoruz. Bunların başında da ABD geliyor. Başkan Obama ile en az iki kez görüştüm" ifadesini kullandı.

İsmi “Batı eğitimi haramdır” anlamına gelen Boko Haram, bu yıl ülkenin kuzey doğusundaki üç eyalette düzenlediği saldırılarla 1500'den fazla kişinin ölümüne neden oldu. Nijerya ordusu ile Boko Haram arasında çatışmalar dört yıldır devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Blogger news

Blogroll

About